25 راه عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام(3)
14. بهترین کامنت ها را پین کنید:
یکی از قابلیتهای اینستاگرام که اصلا توجه چندانی به آن نمیشود، امکان پین کردن یک الی سه کامنت در هر پست می باشد. این قابلیت اینستاگرام به شما کمک میکند تعداد فالوورهای خود را بیشتر کنید. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که بخشی از کپشن طولانی خود را در کامنت بنویسید و سپس آن را پین کنید.
در نتیجه آن کامنت به عنوان کامنت اول به مخاطبان نمایش داده میشود. همچنین میتوانید کامنتهایی که در مورد محصولاتتان نوشته شده است را پین کنید تا سایر مخاطبان بتوانند این سوالات را ببینند و اطلاعات بیشتری کسب نمایند.
15. از مخاطبان خود کمک بگیرید:
میتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که به رشد و ارتقای پیج شما کمک کنند. به عنوان مثال میتوانید از مخاطبانتان بخواهید که برای پستهای شما کامنت بگذارند و در کامنت چند تن از دوستان خود را منشن کنند.
با این کار دوستان آنها هم با پیج شما آشنا میشوند و تعداد فالوورهای شما نیز افزایش مییابد. همچنین میتوانید از مخاطبان خود بخواهید که محتوای شما را در پیج خودشان منتشر کنند. در عوض شما هم میتوانید هدایایی برای مخاطبان خودتان در نظر بگیرید یا یک قرعه کشی عالی برایشان برگزار کنید.
16. برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام تلاش کنید:
یکی دیگر از راههایی که می تواند تعداد فالوورهای اینستاگرامی شما را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است. صفحه اکسپلور هر مخاطب، خاص و منحصر به فرد خود او است.
اگر میخواهید تعداد فالوورهای خودتان را بیشتر کنید، سعی کنید پستهای شما در صفحه اکسپلور مخاطبان بالقوه شما نمایش داده شود. برای ورود به صفحه اکسپلور راههای مختلفی وجود دارد.(مقاله چگونه به اکسپلور برویم؟ را بخوانید). سعی کنید از این روشها استفاده کنید تا محتوایتان در این صفحه مهم و تأثیرگذار نمایش داده شود.
17. از استفاده از ریلز غافل نشوید:
اگر از قابلیت بسیار جالب و جذاب ریلز (Reels) استفاده نمیکنید، باید بگوییم که فرصتی فوقالعاده را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود از دست دادهاید! این ویژگی جالب که در پاسخ به تیک تاک طراحی شده، به کاربران اجازه میدهد که ویدیوهای کوتاه 15 تا 30 ثانیهای را با افکتهای مختلفی تولید کنند.
مهم نیست که کسبوکار شما به چه اندازه کوچک یا بزرگ است؛ اگر بهدرستی از ریلز استفاده کنید، حتی مخاطبانی هم که پیج شما را دنبال نمیکنند، محتوای شما را خواهند دید و این فرصتی بسیار عالی برای جذب هرچه بیشتر کاربران می باشد.
برای اینکه بهترین نتیجه را از ریلز بگیرید، بهتر است محتوایی اختصاصی تولید کرده و از افکتها و صداهایی استفاده کنید که ترند و جذاب هستند. به علاوه، کوتاه بودن ریلز و استفاده درست از هشتگهای مرتبط نیز تا حدود زیادی به دیده شدن ویدیوی شما توسط کاربران کمک میکند.
18. با برندها و اینفلوئنسرها برای افزایش فالوور اینستاگرام همکاری کنید:
همکاری با برندها و اینفلوئنسرهایی که زمینه کاری مشترکی با آنها دارید، پیج شما را در مقابل مجموعهای از فالوورهای مرتبط قرار داده و شانس بازدید از صفحه و رشد پیجتان را تا حد زیادی افزایش میدهد.
این همکاری میتواند به صورت دوطرفه انجام گردد تا لزومی به پرداخت هزینههای هنگفت برای تبلیغات توسط اینفلوئنسرهای مشهور هم نباشد.
یکی از بهترین شیوهها برای همکاری که همیشه جواب میدهد، در نظر گرفتن یک جایزه یا مسابقه است؛ اتفاقی که علاوه بر افزایش دنبالکنندهها، به تعامل هرچه بیشتر مخاطبان نیز ختم خواهد شد.
19. محتوایی بسازید که قابل استفاده برای همه افراد باشد:
بیش از 430 میلیون نفر در دنیا، ناشنوا هستند یا از مشکلات مرتبط با آن رنج میبرند و حداقل 2.2 میلیارد نفر نیز مشکلاتی مرتبط با بینایی دارند.
اگر محتوای خود را برای استفاده این افراد هم بهینه کنید، میتوانید دنبالکنندههای بیشتری نیز داشته باشید. یکی از بهترین راهها برای بیشتر دیده شدن ویدیوها، اضافه کردن زیرنویس یا متن به تمام پستها و استوریهایی است که صدا دارند.
اگر امکان اضافه کردن تمام جملات در ویدیوها وجود نداشت، حداقل میتوانید مهمترین بخشها را در کپشن نیز بنویسید تا تعامل با پیج افزایش پیدا کند.
20. از ویدیوهای لایو برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید:
مردم همیشه دوست دارند که با پشتصحنه یا فضای واقعی کسبوکار شما آشنا شوند؛ برای این کار، هیچچیز به اندازه ویدیوهای لایو نمیتواند مفید باشد.
جدای از اینکه لایوهای اینستاگرام معمولا هیچ سناریوی از پیش تعیینشدهای هم ندارند، قابلیتهای جالبی مانند باکسهای پرسشوپاسخ دارند که استفاده صحیح از آنها میتواند به تعامل هرچه بیشتر مخاطبان و نهایتا اعتماد آنها منجر شود.
شما حتی میتوانید به صورت همزمان با افراد دیگری لایو برگزار کنید و در مورد کسبوکار یا موضوعی مرتبط با حوزه کاری خودتان صحبت کنید و این یعنی در ویدیوهای زنده، پیج شما می تواند در مقابل چشمان افراد بیشتری قرار بگیرد.
21. از ابزارهای اتوماسیون کارها کمک بگیرید:
انجام تمام کارهایی که به رشد یک پیج اینستاگرامی کمک میکند، واقعا دشوار و زمانبر است. برای تبدیل شدن به یک برند، لازم است بر اساس یک برنامه منظم به تولید محتوای باکیفیت بپردازید و همواره با دنبالکنندگان خود در تعامل باشید.
اینجاست که استفاده از یک ابزار اتوماسیون مانند Kenji برای انجام خودکار کارها، حسابی به شما کمک میکند. Kenji قابلیتهای بسیار گستردهای مانند لایک خودکار، ایجاد لیستهای سیاه و سفید، تهیه گزارش از فالوورهای که تعاملی با شما ندارند و … داشته و فقط با افراد یا پیجهایی تعامل دارد که واقعی هستند.
هرچند، هنگام استفاده از این ابزارها حتما باید مراقب نوع فعالیتها و عدم زیادهروی در استفاده از آنها باشید.
22. از پست های اسلایدی استفاده کنید:
بنا بر آمارها، استفاده از پست های اسلایدی یا کاروسل (Carousel) در مقابل با یک پست با تصویری ثابت، تعامل مخاطبان را تا 14 درصد می تواند افزایش میدهد. پست های اسلایدی میتوانند در قالب چند تصویر یا ویدیو در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
این کار ضمن افزایش تعامل کاربر و حضور بیشتر در پیج شما، به معرفی هرچه بهتر و کاملتر محصول یا خدمات شما نیز کمک شایانی خواهد کرد. اگر به دنبال افزایش فالوور پیج اینستاگرام خودتان هستید و میخواهید این شبکه اجتماعی پستهای شما را بالاتر از سایرین قرار دهد، باید محتوایی تولید کنید که به واسطه آن، کاربران مدت زمان بیشتری را در پیج شما باشند.
23. فالوور فیک نخرید:
یکی از اشتباهات بزرگ بسیاری از افرادی که تازه وارد اینستاگرام میشوند، خرید فالوور فیک می باشد. خرید تعداد زیادی دنبالکننده، هیچ منفعتی برای شما ندارد و علاوه بر هدر رفتن پول، با کاهش نرخ تعامل مخاطبان به عملکرد پیجتان نیز ضربه میزند.
وجود فالوورهای فیک حتی موجب مشکوک شدن کاربران واقعی نیز شده و ممکن است آنها را نسبت به برند شما بدبین و بی اعتماد کند. در برخی موارد، چنین رویکردی حتی به بسته شدن پیج نیز منتهی خواهد شد.
24. افراد دیگر را در پست خود منشن و تگ کنید:
یکی از دیگر از کاربردیترین روش ها برای افزایش فالوور اینستاگرام، تگ کردن افراد مرتبط در پستها یا استوریهایتان است. در این حالت، اگر اینفلوئنسر یا برندی که پیشتر با آن کار کردهاید را در پست خود تگ کنید، شانس اشتراک پست شما توسط آن شخص نیز افزایش پیدا کرده و حتی ممکن است در پیج خود، در مورد شما یا موضوعی که مطرح کردهاید، صحبت کند.
اگرچه این روش میتواند تعامل مخاطبان را تا حد قابل چشمگیری افزایش دهد، اما در استفاده از آن نباید زیادهروی کنید. به علاوه، همیشه سعی کنید شخص یا برندی را تگ کنید که واقعا با پست شما و محتوای آن ارتباط داشته باشد.
25. از استوری ها نهایت استفاده را ببرید:
استوری ها یکی از بهترین ابزارها برای تعامل با مخاطبان هستند و اگر بهموقع و بهدرستی استفاده شوند، میتوانند نتیجهای فوقالعاده داشته باشند. نیازی نیست که یک استوری خیلی جذاب یا گرافیکی باشد؛ در عوض از استوری ها میتوان برای تعامل با مخاطبان یا صحبت در مورد محصولاتتان استفاده کرد.
بسیاری از افراد حتی از استوری فقط وقتی استفاده میکنند که میخواهند اطلاعاتی جدید را از خود یا فعالیتشان به مخاطبان بدهند.
اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام از طریق استوری هستید، میتوانید در کنار محصولات یا اطلاعیههای خود، از ابزارهای دیگری مثل نظرسنجی یا باکسهای سوال استفاده کنید؛ با این کار، مخاطبان شما به صورت مستقیم با پیجتان درگیر میشوند.
اضافه کردن لوکیشن و هشتگ به استوری نیز به دیدن شدن محتوای شما توسط افرادی که پیشتر صفحه شما را دنبال نکردهاند، کمک زیادی خواهد کرد.
راه های دیگر افزایش فالوور اینستاگرام از نظر شما چیست؟
در حال حاضر روشهای مختلف، متنوع و فراوانی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد. سعی کنید از تمامی روشهای اصولی و درست برای جذب فالوور ارگانیک و اصلی استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید که از روشهای غیراصولی مثل خرید فالوور استفاده نکنید؛ زیرا الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند است و خیلی زود متوجه این کار میشود و در نتیجه جلوی رشد و موفقیت پیج شما را خواهد گرفت.
در صورتی که این مقاله برای شما مفید و ارزشمند بود، پیشنهاد میشود مقاله های دیگر را هم مطالعه کنید.
از نظر شما افزایش فالوور اینستاگرام چه مزایایی دارد؟ شما از چه روشهایی برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده میکنیم؟ فکر میکنید بهترین روش برای جذب فالوور کدام است؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و همراهان هفتآن در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.