25 راه عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام(2)
3. بازار هدف خودتان را مشخص کنید:
بازار هدف خودتان را تعیین نمایید و سپس در مسیر بازاریابی در اینستاگرام قرار بگیرید. شناخت بازار هدف یکی از مهمترین کارهایی است که به افزایش تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام کمک میکند. همچنین برای شناخت بازار هدف میتوانید از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک بگیرید.
همچنین میتوانید با تحقیق و بررسی به سوالات زیر نیز پاسخ دهید:
- مخاطبان پیج شما در چه محدوده و رنج سنی قرار دارند؟
- کجا و در چه شهری زندگی میکنند؟
- شغل و کسب و کارشان چیست و به طور میانگین چقدر درآمد دارند؟
- در چه ساعاتی و با چه ابزارهایی از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده میکنند؟
- نقاط درد، نیازها و چالشهای این مخاطبان چه می باشد؟
اگر بتوانید به تمامی این سوالات به درستی پاسخ دهید، میتوانید مخاطب هدف را بشناسید و با شناختی که از آنها دارید، یک برنامه درست و دقیق بازاریابی برای کسب و کارتان بنویسید.
پس از آنکه برنامه را تهیه کردید میتوانید به خوبی آن را اجرا کنید و در نتیجه مخاطبان هدف خیلی راحت برند شما را میشناسند، با محصولات و خدمات شما آشنا میشوند و شما و کسب و کارتان را دنبال میکنند. به همین خاطر است که شناخت مخاطبان و بازار هدف تأثیر بسیار مهمی بر افزایش فالوورها در اینستاگرام دارد.
4. بیو اینستاگرام خود را کامل و حرفه ای بنویسید:
یکی از موارد بسیار مهمی که باعث افزایش فالوورهای اینستاگرام شما میشود، نوشتن بایو اینستاگرام به صورت تخصصی و حرفهای است. سعی کنید در بایوی اینستاگرام از کلمات کلیدی مهم و ارزشمند مرتبط با کسب و کار و صنعت خود استفاده کنید.
مکانیزم جستجوی اینستاگرام به این صورت است که بر اساس بخش نام و نام کاربری حساب شما، جستجو میکند و کسب و کارها را به مخاطبان پیشنهاد میدهد. بنابراین اگر کلمات کلیدی مهم و پرجستجو استفاده کنید، توسط مخاطبان هدف دیده میشوید و در نتیجه فالوورهای شما روز به روز به صورت چشمگیری افزایش می یابند.
در کنار بیوی اینستاگرام به پروفایل خودتان هم اهمیت بدهید. در صورتی که میخواهید یک برند شخصی داشته باشید، سعی کنید از یک تصویر رسمی و منحصر به فرد استفاده کنید یا لوگوی مربوط به برند شخصی خودتان را بر روی پروفایل بگذارید.
در صورتی که کسب و کار دارید هم میتوانید لوگوی مربوط به کسب و کار خودتان را به عنوان عکس پروفایل پیجتان انتخاب کنید.
5. از قرار دادن هشتگ های مرتبط و پرطرفدار غافل نشوید:
یکی از ابزارهایی که برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد، هشتگ است. در واقع یکی از راههای دسترسی کاربران اینستاگرام به محتوای مورد علاقهشان، جستجوی هشتگها می باشد. شما میتوانید با قرار دادن هشتگ در پستهای خود به مخاطبانتان کمک کنید که پستها و محتواهای شما را پیدا کنند.
یکی از شرطهای اصلی افزایش فالوور در اینستاگرام این است که به بهترین و علمیترین شکل ممکن از هشتگ استفاده کنید. برای استفاده از هشتگ لازم است دو پیشنیاز اساسی را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است اینستاگرام به شما اهمیتی ندهد و محتوای شما را بالا نیاورد:
- از هشتگهایی استفاده کنید که با محتوای شما (تصویر، ویدیو، عکسنوشته و غیره) سازگار باشند و با آن ارتباط داشته باشند.
- سعی کنید از هشتگهای پرطرفدار و پرجستجو استفاده کنید. استفاده از هشتگهایی که هچکس آنها را جستجو نمیکند، هیچ کمکی به رشد و پیشرفت محتوای شما نخواهد کرد.
سعی کنید نحوه استفاده از هشتگ را خیلی تخصصی یاد بگیرید. با استفاده از هشتگ ها میتوانید فعالیت موثر تری در این رسانه اجتماعی داشته باشید. بسیاری از کسب و کارهای موفق اینستاگرامی با دست خالی و تنها با تولید محتوای ارزشمند و هشتگگذاری صحیح توانسته اند یک فروش باورنکردنی را تجربه کنند.
6. یک شبکه جذاب اینستاگرامی از محتوای پیجتان تهیه کنید:
اگر دقت کرده باشید بعضی از پیجهای اینستاگرامی، پستهای خود را به گونهای ادیت و منتشر میکنند که قرار گرفتن پستها در کنار هم باعث ایجاد یک نما و هارمونی زیبا و جذابی میشود.
اگر میخواهید مخاطبان را مجذوب محتوای خود کنید و آنها را متقاعد کنید که شما را در فضای مجاری دنبال کنند، از طرحهای گرافیکی جذاب استفاده کنید. یکی از طرحهایی که معمولاً مخاطبان را جذب میکند، ایجاد یک شبکه جذاب از محتوای پیجتان می باشد.
7. محتوای خود را به صورت مستمر و منظم منتشر کنید:
یکی از رمزهای مهم برای جذب مخاطب و افزایش فالوور اینستاگرام این است که ببینید کاربران شما بیشتر در چه زمانهایی میتوانند محتوای شما را مشاهده کنند. با ایجاد یک جدول زمانی درست، برنامهریزی و پایبند بودن به جدول زمانی انتشار محتوا میتوانید خیلی سریعتر از آنچه که فکرش را میکنید، مخاطبان و علاقمندان زیادی را به خودتان جذب کنید.
برای مطلع شدن از زمان آنلاین بودن مخاطبان خود میتوانید از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک بگیرید. اگر بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا نمایید، مطمئن باشید که پستهای خود را در زمان بهتری منتشر میکنید و می توانید به نتیجهای که مد نظرتان است، دست پیدا کنید.
8. با سایر کاربران و اینفلوئنسرها مرتبط با صنعت خودتان در ارتباط باشید:
فرض کنید شما در یک زمینه خاص به عنوان مثال؛ فروش پوشاک فعالیت میکنید؛ بنابراین برای رشد، پیشرفت و افزایش فالوور در اینستاگرام لازم است که با سایر حسابهای کاربری مرتبط با حوزه فعالیت خودتان ارتباط موثری برقرار کنید.
با این کار فالوورهای آن پیجها و کسب و کارها هم به سمت شما جذب خواهند شد. برای برقراری ارتباط با حسابهای فعال در حوزه کاری خودتان، میتوانید برای آنها کامنت بگذارید و آنها را دنبال کنید. این کار باعث میشود که مخاطبان هدف خیلی راحتتر شما را پیدا کرده و دنبال کنند.
در صورتی که در مورد میلیونی کردن فالوورهای خودتان جدی هستید و میخواهید گامهای جدی در این زمینه بردارید باید رقبای مستقیم خودتان و کارهایشان را بررسی نمایید و با آنها ارتباط برقرار کنید تا از این طریق بتوانید آوازه و نام خود را به گوش مخاطبانتان برسانید.
همانطور که پیش تر گفتیم نظردهی و کامنت گذاشتن برای رقبایتان یکی از بهترین راهها برای هدایت کردن ترافیک به سمت پیج خودتان است. با این کار چندین بازدیدکننده، صفحه کاربری اینستاگرام شما را میبینند و اگر محتوای خوب و جذابی داشته باشید شما را نیز دنبال خواهند کرد.
9. فالوورهای رقبای خود را نیز دنبال نمایید:
یکی از راههای رسیدن به افزایش فالوور در اینستاگرام این است که فالوورهای رقبای خود را هم دنبال کنید. اگر تاکنون این کار را انجام ندادهاید باید گفت پیجهای مهمی که در زمینه کاری شما فعالیت میکنند را پیدا کنید و علاوه بر خود پیجها، فالوورهای آنها را هم دنبال کنید.
توجه داشته باشید پیش از اینکه بخواهید پیج رقبای خود را دنبال کنید و برای آنها کامنت بگذارید، پروفایل خودتان را به گونهای تغییر دهید که به صورت کامل نشان دهد که در چه زمینهای فعالیت میکنید.
این کار باعث خواهد شد که بخشی از این کاربران پروفایل شما را ببینند و سپس بخشی از افرادی که پروفایل شما را میبینند تصمیم میگیرند که شما را دنبال کنند و به این صورت است که فالوورهای شما در اینستاگرام افزایش پیدا میکند.
10. در سایر شبکه های اجتماعی فعالیت کنید:
یکی از نکاتی که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام میشود، استفاده از سایر رسانههای اجتماعی مانند یوتیوب است. فرض کنید که شما در کنار اینستاگرام، در یوتیوب هم فعالیت میکنید؛ در این صورت میتوانید از کاربران اینستاگرام خود بخواهید که کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کنند و از سابسکرایبرها و مخاطبان یوتیوب خود بخواهید که پیج اینستاگرامی شما را دنبال نمایند.
سعی کنید در رسانههای اجتماعی متفاوتی فعالیت کنید و از مخاطبان خود بخواهید که پیج اینستاگرامی شما را دنبال کنند. میتوانید مخاطبان خود را با کد تخفیف یا جوایز مختلف تشویق کنید که به پیج اینستاگرام شما سری بزنند و شما را دنبال کنند.
11. هشتگ مخصوص خودتان را تبلیغ کنید:
در صورتی که میخواهید با افزایش فالوور اینستاگرام به یک برند معروف تبدیل شوید، سعی کنید یک هشتگ اختصاصی با نام برند یا شعار خودتان انتخاب کنید و برای آن هشتگ بازاریابی کنید.
کاری کنید که آن هشتگ به نمادی برای شما و محتوای اینستاگرامی شما تبدیل شود. توجه داشته باشید که باید این برند را در سایر رسانههای اجتماعی خودتان هم نشر دهید تا کاربران بتوانند با هشتگ شما آشنا شوند.
در صورتی که در حوزه تولید مواد و محصولات مختلفی فعالیت میکنید، یک راه عالی برای بازاریابی هشتگتان وجود دارد و آن، چسباندن هشتگ روی محصولات است. مشتری پس از خرید از شما میتواند آن هشتگ را جستجو کند و به یکی از فالوورهای شما تبدیل شود. میتوانید این هشتگ را در کارت ویزیت و وبسایت خود نیز قرار دهید.
12. همیشه حساب اینستاگرامی خود را آنالیز و تحلیل کنید:
یکی از کلیدیترین المانها که از عوامل موفقیت در اینستاگرام نیز به حساب میآیند این است که حرکات و روال کاری خودتان را تجریه و تحلیل کنید و ببینید که چه اتفاقی در بین فالوورهای شما میافتد. خوشبختانه خود صفحات کسب و کار در اینستاگرام ابزارهای بسیار خوبی دارند که در تجزیه و تحلیلها به کمک شما می آیند.
سعی کنید از ابزارهای حرفهای استفاده کنید و فعالیت خودتان را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید. بعضی از ابزارهای تجزیه و تحلیل دارای اشتراک پولی هستند ولی برای مدت موقتی هم خدمات رایگان ارائه میدهند. از این ابزارها استفاده کنید تا ببینید کدام یک میتواند برای شما بهتر باشد و درک بهتری از مخاطبان به شما ارائه میدهد.
13. کپشن های جذاب و کامل بنویسید:
یکی دیگر از کارهای مهمی که باید انجام دهید این است که کپشنهای جذاب، کامل و تأثیرگذار زیر پستهای خود بنویسید. هیچ ترس و هراسی از کمبود فضا نداشته باشید چرا که در صورت کم آمدن فضا، میتوانید ادامه کپشن را در سه کامنت ادامه دهید و آن سه کامنت را پین کنید تا در ادامه کپشن به مخاطبانتان نمایش داده شود.
همچنین سعی کنید برای نظم و زیبایی کپشن خود، هشتگها را در کامنتها بنویسید. برای نوشتن کپشن نکات زیر را رعایت کنید:
- در بخش ابتدایی کپشن، کلمات مهم و جذابی بنویسید تا مخاطب جذب شود.
- در کپشن از مخاطب سوال بپرسید و به هر شکل ممکن او را به تعامل و مشارکت وادارید.
- در کپشن خود از ایموجیها استفاده کنید ولی در این کار افراط نکنید.
- سعی کنید از روشهای مختلف کپشن نویسی استفاده کنید. گاهی مواقع کپشن طولانی و گاهی کپشن کوتاه جواب میدهد. سعی کنید انواع مدل کپشن را انتخاب کنید.