چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟(2)
چگونه در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
اگر میخواهید فروش خود را از طریق اکسپلور اینستاگرام افزایش دهید، باید کاری را انجام دهید که محتوای پیجتان در صفحه اکسپلور کاربران و مخاطبان هدف به نمایش درآید و به خوبی بتوانید به بازاریابی در اینستاگرام مشغول شوید. سوالی که برای بسیاری از اینستاگرام مارکترها وجود دارد این است که چگونه میتوانیم در صفحه اکسپلور دیده شویم؟ در ادامه به چندین راهکار برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام اشاره شده است:
1. بازار هدف خودتان را به خوبی بشناسید:
همانطور که قبل تر از این هم بیان شد، پستهایی در اکسپلور به مخاطبان نمایش داده میشود که مورد علاقه آنها باشد. در واقع اینستاگرام علایق تمامی کاربران را بررسی میکند و بر اساس این علایق پستهای اکسپلور او را مرتب میکنند.
بنابراین شما باید تمرکز خود را بر روی کاربرانی بگذارید که به محتوای شما علاقمند هستند. به بیان سادهتر شما برای موفقیت در اینستاگرام، باید بازار هدف خودتان را شناسایی کنید و تمرکز خود را بر روی این بازار بگذارید. سعی کنید تا حد امکان اطلاعات خوب و مفیدی در مورد مخاطبان بازار هدف خود کسب کنید و محتوای مورد علاقه آنها را در پیج خود منتشر کنید.
برای کسب اطلاعات مفید در مورد مخاطبان و بازار هدف، استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک زیادی به شما خواهند کرد؛ زیرا که این کار باعث میشود که خیلی راحتتر و سریعتر از قبل نظر آنها را جلب نمایید. برای اینکه بتوانید محتوای مورد علاقه مخاطبان هدف خود را تولید کنید، بهتر است یک مجموعه از سوالات را از خودتان بپرسید:
- چه محتوا و چه لحنی مورد علاقه اکثر کاربران است و با اهداف و سوالات آنها سازگاری دارد؟
- کدام سبک گرافیکی بیشترین سازگاری را با روحیات، خلقیات و عواطف مخاطبان شما دارد؟
- چه نوع کپشنی میتواند بیشترین کامنت را از سوی مخاطبان برای شما به همراه داشته باشد؟
2. محتواهای جذاب منتشر کنید:
برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام، هیچ چیز مهمتر از محتوای جذاب نیست. باید محتوایی تولید کنید که مشارکت یا تعامل (انگیجمنت) مخاطبان را برانگیزاند. هر محتوایی که منتشر میکنید، بخش آنالیز ایستاگرام را نگاه کنید و ببینید که آیا مخاطبان با این محتوا ارتباط برقرار کردهاند یا اینکه واکنشی به آن نشان ندادهاند؟
سعی کنید رگ خواب مخاطبان خودتان را بفهمید و محتوایی منتشر کنید که مخاطبان به آن علاقه دارند. مهمترین عامل برای ورود محتوای شما به صفحه اکسپلور، محتوای جذاب است. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که از انواع و اقسام محتواها (تصویر، ویدیو، IGTV یا استوری) برای جذب مخاطب استفاده کنید. سعی کنید کیفیت محتوای خود را تا حد امکان افزایش دهید.
توجه داشته باشید برای افزایش تعامل مخاطبان با محتوا فقط به لایک و کامنت توجه نکنید. میزان اشتراکگذاری (Share) و ذخیره (Save) پست هم بسیار اهمیت دارد. سعی کنید خودتان هم مخاطبان را به تعامل تشویق کنید.
به عنوان مثال برخی از بلاگرها در اینستاگرام در همان ابتدای ویدیو یا محتوای تصویری اسلایدی از مخاطب میخواهند که این پست را لایک یا ذخیره کند و در انتها هم از مخاطب درخواست میکنند که این محتوا را با دوستان خودشان به اشتراک بگذارد.
برای اینکه افراد بیشتری را ترغیب به اشتراک گذاری محتواهای پیجتان کنید باید بتوانید محتوای جذاب و حرفهای ایجاد کنید.
3. از فرمت های جذاب مثل ریلز (Reels) استفاده کنید:
هیچ شکی نیست که اینستاگرام با تمام وجود دارد از فرمت ریلز حمایت میکند و از مخاطبان هم میخواهد که از این فرمت استفاده کنند. از این رو اگر میخواهید وارد صفحه اکسپلور شوید، حتماً از این فرمت برای تولید محتوا کمک بگیرید.
اگر میخواهید نزد مخاطبان خود بسیار معروف و محبوب شوید، سعی کنید از فرمتهای مختلف برای تولید محتوا استفاده کنید؛ ولی تولید محتوا با فرمت زیلز باعث میشود که شما از حمایت خود برنامه اینستاگرام برخوردار شوید و سریع تر به صفحه اکسپلور بیایید.
سعی کنید همیشه اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید تا از جدیدترین تغییرات و فرمتهای محتوایی آگاه شوید. مطالعات نشان میدهد که بسیاری از مخاطبان اینستاگرام هنوز به فرمت ریلز دسترسی ندارند.
4. یک جامعه پویا و فعال اینستاگرامی به وجود بیاورید:
یکی از اهداف صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که مخاطبان را به جوامع پویا و فعال اینستاگرامی متصل کند. بنابراین اگر شما بتوانید یک جامعه فعال اینستاگرامی را به وجود بیاورید، اینستاگرام هم از شما حمایت خواهد کرد و میکوشد که مخاطبان هدف را به سمت پیج شما هدایت کند.
هر چه برند شما در اینستاگرام فعالتر و اکتیوتر باشد، احتمال ورود پستهایتان به صفحه اکسپلور بیشتر میشود. سعی کنید در بخش کامنتها فعال باشید و با مخاطبان خودتان گفتگو کنید. اگر یک مخاطب در دایرکت برای شما پیام فرستاد، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن پاسخ او را بدهید. همچنین محتوای خود را زمانی منتشر کنید که مخاطبان شما آنلاین باشند.
5. پست های خود را زمانی منتشر کنید که فالوورهای بیشتری ببینند:
یکی دیگر از نکاتی که تعامل پستهای شما را بسیار بالا میبرد و باعث میشود جامعه اینستاگرامی شما پویاتر و فعالتر شود، انتشار محتوا در زمان مناسب است. برای اطلاع از زمان مناسب باید از طریق ابزارهای آنالیز اینستاگرام ببینید که مخاطبان شما بیشتر در چه زمانهای آنلاین هستند و سپس محتوای خود را در آن زمانها به دست مخاطبان خود برسانید.
درواقع یکی از اولویتهای الگوریتم اینستاگرام برای وارد کردن محتوای شما به صفحه اکسپلور، زمانبندی است. با بازدید بالای پست، تعامل یا انگیجمنت پست هم افزایش پیدا می کند و میتوانید خیلی راحت به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید. بنابراین لازم است تا بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را با توجه به رفتار کاربران خود پیدا کنید.
یک نکته مهم و حرفه ای
گاهی مواقع پیش میآید که مخاطبان شما زمانی آنلاین میشوند که شما در آن مواقع توانایی آنلاین شدن را ندارید. در این مواقع کافی است از ابزارهای برنامهریزی برای انتشار محتوا استفاده کنید. این ابزارها کار شما را برای انتشار محتوا راحت تر میکنند و فقط مسئولیت تولید محتوا را به عهده شما میگذارند.
6. از محتواهای عالی موجود در صفحه اکسپلور اینستاگرام ایده بگیرید
اگر در حال حاضر حسابهایی را دنبال میکنید که زمینه فعالیت آنها مشابه فعالیت شما است، صفحه اکسپلور اینستاگرام شما پر از محتواهایی بوده که مربوط به حوزه خودتان است. شما باید بهترین پستها را پیدا کنید و از آنها مطالب زیادی یاد و ایده بگیرید.
همان طور که میدانید اینستاگرام دیگر تعداد لایکها را نشان نمیدهد و بهترین راه برای پی بردن به موفقیت یک پست، نمایش آن توسط الگوریتم است.
به بیان سادهتر وقتی یک پست در صفحه اکسپلور نمایش داده میشود، بدانید که تعامل بسیار خوبی داشته که به این صفحه راه پیدا کرده است. بنابراین سعی کنید مطابق با استانداردها، محتواها و پستهای موجود در صفحه اکسپلور رفتار کنید تا شما هم مثل آنها خیلی زود به این صفحه بیایید.
7. از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید
یکی از کارهای مهمی که برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام باید انجام دهید، استفاده از هشتگهای ارزشمند و مرتبط است. در هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام باید به دو نکته اساسی توجه ویژه داشته باشید: اول اینکه از هشتگهای مرتبط با محتوای پست و پیج خود استفاده کنید.
دوم اینکه سعی کنید هشتگهایی را انتخاب نمایید که جستجو یا سرچ بالایی داشته باشند. استفاده درست از هشتگها باعث میشود که مخاطبان هدف خیلی راحتتر شما را پیدا کنند و سراغتان بیایند.
وقتی به مخاطبان هدف خودتان برسید تعامل یا انگیجمنت شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا میکند و در نهایت میتوانید وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید.
توجه داشته باشید که یکی از راههای جذب مخاطب، نوشتن کپشنهای زیبا و مرتب است. اگر احساس میکنید که با وجود هشتگها، زیبایی، نظم و ترتیب کپشن به هم میریزد، میتوانید خودتان کپشنها را در اولین کامنت قرار دهید.
8. به تحلیل ها و آنالیزها توجه ویژه داشته باشید
تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام همه چیز را به شما میگوید و راه و رسم موفقیت را برای شما ترسیم می کند. کافی است به نتایج آنالیز پیج اینستاگرام خود توجهی داشته باشید و از نتایج آن برای رشد و بهبود پستها و محتوای خودتان کمک بگیرید.
ابزار Insights متعلق به خود اینستاگرام است و برای تجزیه و تحلیل فعالیتهای شما در اینستاگرام واقعاً مفید و موثر است. آنالیز اینستاگرام و بررسی میزان مشارکت و تعامل کاربران تأثیر زیادی بر درک شما از عملکردتان در این شبکه اجتماعی می گذارد.