چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟(1)
ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام، یکی از آرزوهای اصلی صاحبان پیجها و کسب و کارهای اینستاگرامی می باشد. این افراد میدانند که اگر پستهایشان به اکسپلور راه پیدا کند، مخاطبان بیشتری محتوای آنها را خواهند دید، معروفیت و محبوبیت برندشان بیشتر خواهد شد و به تدریج درآمدشان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
به طور خلاصه ورود به اکسپلور، کلید رشد اساسی و توسعه هر کسب و کار اینستاگرامی است. در این مقاله قصد داریم روشهایی برای ورود به صفحه اکسپلور برای شما بیان کنیم و در صورتی که شما هم میخواهید از این قابلیت اینستاگرام به نفع خودتان استفاده کنید، تا پایان این مقاله چند بخشی با ما همراه شوید.
دنیای امروز، دنیای کسب و کارهای اینترنتی است و یکی از بهترین بسترها برای راه اندازی، رشد و توسعه بیزینس اینترنتی،اپلیکیشن اینستاگرام می باشد. در صورتی که میخواهید کسب و کار خود را در این پلتفرم راهاندازی کنید و به موفقیت هم برسید، باید تلاش کنید که محتوای خود را وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) کنید.
ورود به صفحه اکسپلور، باعث افزایش معروفیت و محبوبیت برند شما میشود. یک قانون اساسی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد: «اگر مخاطب داشته باشید، بنابراین درآمد هم خواهید داشت.».
اگر سعی کنید وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید، مخاطبان شما بیشتر میشوند و در نتیجه درآمد بیشتری هم از اینستاگرام کسب خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم روش ورود به صفحه اکسپلور را برایتان توضیح دهیم. در صورتی که میخواهید یک کسب و کار پرقدرت و پرفروش در اینستاگرام راه اندازی کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟
صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore Page) کلکسیونی از تصاویر، ویدیوها، ریلز (Reels) و استوریهای عمومی (Public) است. چیدمان و محتوای صفحه اکسپلور هر کاربر با سایر کاربران نیز متفاوت است و این چیدمان به پستها، حسابها، هشتگها و محصولات مورد علاقه کاربران بستگی دارد.
بنابراین شما به عنوان یک کاربر، پستهایی را در صفحه اکسپلور خود میبینید که علاقه بیشتری نسبت به بقیه به آنها دارید. اینستاگرام برای شناسایی پستها و محتوای مورد علاقه شما از یک الگوریتم یادگیری ماشین استفاده میکند.
این الگوریتم علایق شما را تشخیص میدهد و سپس محتوای صفحه اکسپلور را بر اساس این علایق برای شما مرتب خواهد کرد. ممکن است برخی از کاربران سوال کنند که منظور از صفحه اکسپلور اینستاگرام کدام صفحه است. به تصویر زیر توجه کنید:

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟(1)
وقتی وارد اپلیکیشن اینستاگرام میشوید، در منوی پایینی این برنامه، یک سری گزینه وجود دارد. وقتی روی گزینه شبیه به ذرهبین (Search)میزنید، یک صفحه به شما نمایش داده میشود. این صفحه، صفحه اکسپلور اینستاگرام نام دارد.
در این صفحه انواع و اقسام محتوای اینستاگرامی (تصویر، ویدیو و IGTV) ها به چشم میخورد. حال اگر روی یکی از این محتواها کلیک و صفحه را به طرف پایین اسکرول (Scroll) کنید، متوجه خواهید شد که یک سری محتوای دیگر که با آن پست در ارتباط هستند، برای شما نمایش داده میشود. مخاطبان اینستاگرام علاقه خاصی به صفحه اکسپلور دارند و این صفحه را بیشتر از سایر بخشهای اینستاگرام چک میکنند.
مطالعات آماری نشان میدهد که روزانه بیش از 200 میلیون اکانت در اینستاگرام هر روز بخش اکسپلور خود را را چک میکنند. بیش از نیمی از تمام اکانت های فعال در اینستاگرام (بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه) حداقل یک بار در ماه نیز بخش اکسپلور حساب خود را چک میکنند.
توجه داشته باشید که سایز محتوای IGTV در صفحه اکسپلور، چهار برابر سایز تصاویر است و اگر بتوانید محتوای IGTV خود را وارد صفحه اکسپلور کنید، شانس مشاهده شدن محتوای شما توسط مخاطبان خیلی خیلی بیشتر خواهد شد.
الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟
همان طور که پیشتر از این اشاره کردیم دو صفحه اکسپلور اینستاگرام با هم یکسان نیستند؛ زیرا اینستاگرام به علاقه هر کاربر توجه میکند و صفحه اکسپلور اینستاگرام او را با محتواهای مناسب طبق سلیقه خود شخص طراحی میکند.
اینستاگرام برای این کار از سیستم رتبهبندی فید اکسپلور (Explore Feed Ranking System) کمک میگیرد. پایه و اساس این سیستم، فناوری یادگیری ماشین است. این فناوری برای طراحی صفحه اکسپلور هر کاربر از منابع اطلاعاتی و سیگنالهای رتبهبندی مختلف بهره می گیرد.
در فید هوم (Home یا همان دکمهای که در پایین صفحه اینستاگرام به شکل خانه می باشد) شما محتوای حسابهایی را مشاهده میکنید که قبلاً آنها را دنبال کردهاید، ولی در صفحه اکسپلور شما محتوای مورد علاقه خود را مشاهده میکنید.
البته صفحه اکسپلور مربوط به پیجهای عمومی یا پابلیک است. محتوای پیجهای خصوصی در قسمت اکسپلور اینستاگرام نمایش داده نمیشوند. پس اگر میخواهید محتوای خود را وارد صفحه اکسپلور کنید، پیج شما نباید خصوصی باشد.
معیارهای اصلی برای چیدمان صفحه اکسپلور اینستاگرام
سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که الگوریتم اینستاگرام، محتوای صفحه اکسپلور را چگونه انتخاب و مرتب میکند؟ در ادامه به یک سری از این معیارها برای شما اشاره شده است:

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟(1)
- پستهایی که قبلاً لایک یا ذخیره کردهاید: یکی از معیارهای اصلی الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان و مرتب کردن صفحه اکسپلور، پستها و محتوای مورد علاقه شما است. اینستاگرام دنبال پی بردن به علاقه شما است و هیچ چیز بهتر از محتوای لایک و ذخیرهشده نمیتواند علایق شما را مشخص نماید.
- پستها و محتواهای دارای تعامل بالا: یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای محتوای صفحه اکسپلور شما، محتواهایی است که نرخ تعامل یا انگیجمنت بالایی دارند.
- پستهایی که با دیگران به اشتراک گذاشتهاید: یکی دیگر از معیارهایی که نشان میدهد ما به یک نوع محتوا علاقه داریم، اشتراکگذاری آن با دیگران است و به همین خاطر هم اگر پستی را با دیگران به اشتراک بگذاریم، اینستاگرام متوجه میشود که ما به آن نوع از محتوا علاقه داریم.
- پیجهایی که دنبال میکنید: قطعاً شما به یک پیج و محتوای آن علاقه دارید که آن را دنبال میکنید. به عنوان مثال اگر در بین پیجهایی که دنبال میکنید، چند پیج در مورد فوتبال یا آشپزی وجود داشته باشد، اینستاگرام خیلی زود متوجه میشود که شما به فوتبال یا آشپزی علاقمند هستید.
- فعالیت فالووینگهای شما: یکی دیگر از معیارهای الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان محتوای صفحه اکسپلور، فعالیت فالووینگهای شما می باشد. پستهایی که فالووینگهای شما لایک میکنند و محتوای مورد علاقه آنها، به شما هم نشان داده میشود. البته فعالیتهای شما هم به آنها نمایش داده میشود.
- منطقه جغرافیایی شما: یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای انتخاب محتوای صفحه اکسپلور، منطقه جغرافیایی شما است. اینستاگرام سعی میکند محتواهایی را برای شما نمایش دهد که کاربران در منطقه جغرافیایی شما منتشر کردهاند. البته تأثیر این عامل روی چیدمان صفحه اکسپلور بیشتر از سایر عوامل است.
ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام چه مزایایی دارد؟
یکی از سوالات مهمی که در این مقاله باید به آن حتما پاسخ دهیم این است که اصلاً چرا باید تلاش کنیم که محتوایمان در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شود؟ مگر ورود به صفحه اکسپلور چه مزایایی برای پیج دارد؟ در ادامه این بخش از مقاله چند مزیت اساسی را برای ورود به صفحه اکسپلور برای شما بیان خواهیم کرد:

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟(1)
1. تعامل بیشتر با کاربران
وقتی یک پست به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکند، میزان تعامل یا انگیجمت ریت آن به میزان قابل چشمگیری افزایش پیدا میکند؛ زیرا پست شما در صفحه اکسپلور افرادی نمایش داده میشود که به محتوای شما علاقه دارند. در نتیجه این افراد به محتوای شما واکنش نشان میدهند. بنابراین اگر در پی رسیدن به یک تعامل فوقالعاده هستید، حتماً برای ورود به صفحه اکسپلور تلاش کنید.
2. افزایش فالوورها
یکی از راههای مهم و عالی برای افزایش فالوور در اینستاگرام ورود به صفحه اکسپلور است. محتوای شما برای کاربران علاقمند به موضوع پیج شما نمایش داده میشود و اگر این محتوا از نظر آنهاجذاب باشد، کاربران وارد پیج شما میشوند تا محتوای بیشتری ببینند و به این ترتیب، فالوورهای شما افزایش مییابد.
3. افزایش واکنش کاربران به کال تو اکشن (CTA)
در صورتی که در پستهای شما یک گزینه کال تو اکشن (CTA) وجود داشته باشد و این پستها وارد صفحه اکسپلور شود، کاربران بیشتری به درخواست شما پاسخ میدهند و با این کار نرخ تبدیل شما هم قطعا بیشتر خواهد شد. حال فرض کنید که شما یک صفحه فروشگاهی داشته باشید و محصول شما در این صفحه قرار گرفته باشد، چه اتفاقی میافتد؟ مطمئناً اگر محصول و قیمت خوبی داشته باشید، فروش بینظیری را از این طریق تجربه خواهید کرد.
4. برندسازی
یکی از راهکارهای عالی برای برندسازی و معروف کردن کسب و کارتان، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است. اگر پستهای شما به صفحه اکسپلور برود، افراد بیشتری با محتوای شما آشنا میشوند و این شروعی مناسب برای برندسازی و معروف شدن در بین مخاطبان و بازار هدف شما است.
5. افزایش فروش
یکی از مهمترین مزایای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام، افزایش فروش است. وقتی فالوورها فقط پستها، محصولات و خدمات شما را میبینند، شما با یک جامعه محدود روبرو خواهید شد، به همین خاطر خریدشان هم از شما محدود خواهد شد.
زمانی که شما وارد صفحه اکسپلور میشوید، مخاطبانتان نامحدود است و به همین خاطر میزان فروش شما هم به میزان قابل توجهی بیشتر میشود. البته باید محصولات و خدماتتان، جذاب و برای مشتری مفید باشد تا فروش بالاتری را تجربه کنید.