همه چیز درباره پینترست
پینترست یکی از بهترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی حال حاضر در جهان می باشد که افراد بسیار زیادی به صورت روزانه از آن استفاده میکنند. در این مقاله با هفتآن همراه باشید تا به طور کامل به اینکه پینترست چیست و نحوه کار با آن چگونه است بپردازیم.
امروزه کسب و کارهای زیادی در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند و بازار فروشگاهها و خدمات آنلاین حسابی داغ شده است. یکی از دلایل اصلی علاقه مندان به شبکههای اجتماعی حضور ویدیوها و عکسها است. کاربران ویدیوها را از فضاهایی همچون آپارات، یوتیوب و حتی اینستاگرام دنبال میکنند.
در این بین یک شبکه اجتماعی به نام پینترست به طور تخصصی بر روی انتشار عکسها تمرکز می کند. به عبارت دیگر، یک موتور جستجو مخصوص عکس میباشد که هر کسب و کاری میتواند در این فضا فعالیت داشته باشد.
همانطور که میدانید شبکههای اجتماعی در چند سال اخیر مهمترین تاثیر را در فراگیر شدن کسب و کارهای اینترنتی در سطح جهان داشتهاند و موجب شدهاند که بسیاری از افراد این نوع کسب و کار را جدی بگیرند و به سمت بازار اینترنتی سوق داده شوند. در این مقاله قصد داریم پینترست را معرفی کنیم و ببینیم که واقعا پینترست چیست و نحوهی کار با آن چگونه است.
پینترست چیست؟
پنترست یک شبکه اجتماعی می باشد که بر پایه اشتراک گذاری و تبادل تصاویر بین کاربران پایهریزی شده است. در ایران هنوز بسیاری از کاربران به پتانسیل بینظیری که در Pinterest وجود دارد پی نبردهاند به همین خاطر در بین هموطنان ما استفاده این شبکه اجتماعی چندان متداول نیست.
مبنای کار پینترست این است که یک تخته به شما به عنوان کاربر خود تحویل میدهد؛ به این معنا که وقتی شما در این شبکه ثبت نام میکنید به شما یک تخته (بورد) داده میشود که در این صورت میتوانید تصاویر مورد علاقه خودتان را با پونز (پین) به این تخته بچسبانید.
پینترست این امکان و اجازه را به کاربران خودش میدهد که به تعداد نامحدودی از تصاویر دسترسی داشته باشند و هر تصویری را دانلود کرده و از آن استفاده کنند. همچنین میتوانید تصاویر جذاب و دیدنی خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران هم از آنها استفاده کنند و لذت ببرند.
پینترست؛ یک موتور جستجو خلاقیت
اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده در رابطه با پینترست ارائه دهیم، باید به شما بگوییم که نوعی موتور جستجو همانند گوگل می باشد. تفاوت این شبکه اجتماعی با گوگل آن است که نتایج خود را به صورت تصویر در اختیار شما قرار میدهد.
در صورتی که یک کسب و کار دارید و میخواهید مشتریان خود را افزایش دهید، یکی از بهترین راههای استفاده از شبکه اجتماعی Pinterest است. کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خودتان را در این موتور جستجو وارد کنید تا دنیایی از تصاویر را در اختیار شما قرار دهد. وقتی روی تصویر مورد نظرتان کلیک کنید، آن تصویر با سایز بزرگ به شما نمایش داده میشود و علاوه بر آن میتوانید چند تصویر دیگر را هم مشاهده کنید که با آن تصویر ارتباط مفهومی و بصری دارند.
پینترست؛ یک ماشین مخصوص خلق ایده
برای سوال پینترست چیست میتوان پاسخهای متنوع و متفاوتی ارائه کرد. یکی از این پاسخها آن است که این شبکه اجتماعی یک ماشین مهم و عالی برای خلق ایدههای جذاب و طلایی است. فرض کنید که یک خانم خانهدار میخواهد برای اعضای خانواده خود یک کیک خوشمزه و زیبا بپزد. او میتواند با جستجو در ماشین خلق ایده پینترست با کلی تصویر زیبا از کیک روبرو شود و به این صورت ایده بگیرد.
همچنین فرض کنید که یک مدیر یا کارمند میخواهد اتاق کار خودش را تزیین کند ولی هیچ ایدهای ندارد. با یک جستجوی ساده میتواند کلی ایده جذاب و درجه یک در این شبکه اجتماعی پیدا کند.
جالب است بدانید که هر چقدر هم که یک شخص سختگیر باشد این قدر تصاویر موجود در پینترست زیاد است که میتواند خیلی راحت از دل آنها یک تصویر ناب را پیدا کند. در ادامه به یک تاریخچه مختصر در مورد شکلگیری و ایجاد این شبکه اجتماعی پرطرفدار میپردازیم.
تاریخچه به وجود آمدن پینترست
این شبکه اجتماعی ابتدا در سال 2009 توسط بن سیلبرمن راه اندازی شد. بن سیلبرمن و دوستانش سال 2009 را به برنامه نویسی و توسعه پینترست اختصاص دادند. نسخه آزمایشی این برنامه در سال 2010 در اختیار عموم کاربران قرار گرفت.
سال 2011 بود که مجله معروفی به نام تایم، ینترست را به عنوان یکی از 50 وبسایت برتر سال 2011 معرفی کرد و این اتفاق باعث شد که همه جامعه از هم بپرسند که پینترست چیست ! خیلی از کاربران تمایل داشتند که با ماهیت و عملکرد این شبکه اجتماعی آشنا بشوند و همین سوال هم موجب شد که سیل کاربران به سمت این شبکه جاری شوند.
در همان سال 2011 بود که پینترست به 11 میلیون بازدید در هفته دست پیدا کرد و به عنوان یکی از 10 شبکه اجتماعی برتر جهان معرفی شد. در حال حاضر هم کاربران گوشی هوشمند (اندروید و آی.اُ.اس) و هم کاربران دسکتاپ میتوانند از پینترست استفاده کنند و در آن به شهرت، محبوبیت و درآمد برسند. سرمایهگذاری اولیه برای راه اندازی این شبکه اجتماعی 27 میلیون دلار اعلام شد که واقعاً رقم بسیار بالایی می باشد.
یک سری آمار و ارقام در مورد شبکه اجتماعی پینترست
پس از این که با ماهیت این شبکه اجتماعی آشنا شدیم و فهمیدیم که پینترست چیست حالا زمان آن فرارسیده است که به یک سری آمار و ارقام در مورد پینترست بپردازیم تا بفهمیم که آیا این شبکه اجتماعی میتواند در رشد و پیشرفت کسب و کارمان به ما کمک کند یا خیر؟
آیا به کمک این برنامه به میزان کافی میتوانیم به شهرت و محبوبیت برسیم؟ آیا پینترست میتواند نقش موثری در برندسازی کسب و کار ما داشته باشد؟ در این بخش از مقاله میخواهیم یک سری آمار و ارقام در رابطه با کاربران پینترست به شما ارائه دهیم:
- کاربران فعال پینترست در سال گذشته 26 درصد رشد کرده اند و به 335 میلیون کاربر رسیده است. 335 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی هر ماه از پینترست استفاده میکنند. نیمی از کاربران پینترست که به صورت روزانه در این شبکه فعالیت میکنند، کاربران فعال هفتگی هستند؛ به این معنا که حداقل یک بار در هفته وارد سایت پینترست میشوند.
- در حال حاضر پینترست، سومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در آمریکا می باشد. سال 2019 بود که پینترست توانست اسنپ چت را پشت سر بگذارد و به سومین شبکه اجتماعی محبوب در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود. جایگاه اول و دوم در این کشور به ترتیب در اختیار فیسبوک و اینستاگرام قرار گرفته است.
- در سال 2019 میلادی درآمد پینترست به 1 میلیارد دلار رسید. با این حساب این شبکه اجتماعی توانست در سال گذشته به یک کسب و کار میلیارد دلاری تبدیل شود. درآمد پینترست از سال 2018 تا 2019، 51 درصد رشد کرد.
- مهمترین نکتهای که باید پس از پاسخ دادن به سوال پینترست چیست باید در مورد شبکه اجتماعی مورد بحث بدانید آن می باشد که بسیاری از کاربران آن بانوان و علی الخصوص مادران هستند.
- خانوادههای پردرآمد در مقایسه با خانوادههای کمدرآمد تمایل بیشتری به استفاده از این شبکه اجتماعی دارند. در صورت مقایسه عددی میزان تمایل آنها میتوان فهمید که تمایل پردرآمدها دو برابر بیشتر از کمدرآمدها است.
- ماهیانه بیشتر از 2 میلیارد جستجو در پینترست صورت میگیرد. این شبکه اجتماعی هم الگوریتم و قواعد مخصوص خودش را برای جستجو دارد. در صورتی که میخواهید در نتایج جستجو اول باشید، باید بروید و شیوه بهینهسازی محتوا برای پینترست را به خوبی یاد بگیرید.
آمار و ارقام ارائه شده در بالا ثابت میکند که با حضور پررنگ و پرقدرت در پینترست میتوان به درآمد، شهرت و اعتبار رسید. بنابراین پیشنهاد میشود که روش کار با این شبکه اجتماعی را یاد بگیرید و از آن نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله تلاش کردیم تا بتوانیم نحوه کار با پینترست را به صورت کامل به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.
نحوه کار با شبکه اجتماعی پینترست
تا اینجا تلاش کردیم اطلاعاتی در مورد این شبکه اجتماعی کسب کنیم و بفهمیم که پینترست چیست و از چه جایگاهی در بین بقیه شبکه های اجتماعی برخوردار است. در این بخش از مقاله میخواهیم شیوه کار با پینترست را یاد بگیریم، از طریق آن برندسازی کنیم و فروش خودمان را نیز افزایش دهیم.
روش ساخت حساب کاربری در شبکه اجتماعی پینترست برای کسب و کار
به منظور ایجاد یک حساب کاربری در پینترست برای کسب و کار ابتدا وارد این شبکه اجتماعی به آدرس Pinterest.com شوید.
در این مرحله اگر اکانتی از قبل در این شبکه اجتماعی دارید میتوانید گزینه Log in را انتخاب کنید و وارد شوید. فرض ما در این مقاله بر آن است که هیچ اکانتی از قبل ندارید. چنانچه میخواهید یک حساب شخصی برای خودتان ایجاد کنید باید در پینترست ثبت نام نمایید.
برای این منظور گزینه Sign up را انتخاب کنید. هدف ما در این مقاله ایجاد یک حساب مخصوص کسب و کار یا «Business account» است. پس روی گزینه ساخت یک حساب کسب و کار یا Create a business account کلیک نمایید.
در این مرحله اطلاعاتی را که از شما خواسته است وارد کنید (ایمیل، ساخت رمز عبور و سن و…) و در نهایت روی گزینه Create account کلیک نمایید. با این کار حساب کاربری شما مخصوص کسب و کار ساخته میشود.
در صورتی که حساب شما شخصی می باشد و میخواهید آن را به حساب بیزنسی تبدیل کنید. در بالای سمت راست صفحه یک پیکان قرار دارد. وقتی روی آن کلیک کنید، یک منو برای شما باز میشود که یکی از این منوها Add a free business account است. با کلیک بر روی این گزینه و ادامه مسیر میتوانید یک حساب کسب و کار جدید برای خودتان بسازید و یا حساب شخصی خود را به حساب کسب و کار تبدیل کنید.
آموزش روش کار کردن با اکانت کسب و کار پینترست
حالا که حساب کاربری مخصوص کسب و کارتان ساخته شد زمان آن فرا رسیده است که کار با بخشهای مختلف پینترست را یاد بگیریم. در واقع این مرحله مخصوص مبانی پینترست است. مبانی پینترست چهار بخش اصلی و اساسی دارد که عبارت است از:
- بخش جستجو (search)
- فید (feed)
- پینها (Pins)
- بوردها (Boards)
ما در ادامه به نوبت در مورد هر کدام از این مفاهیم صحبت میکنیم تا آشنایی کامل با این شبکه اجتماعی حرفهای برای شما حاصل شود. پس از یادگیری این مبانی به راحتی میتوانید محتوای مورد علاقه خودتان را در پینترست به اشتراک بگذارید.
جستجو یا سرچ پینترست
همان طور که قبل تر از این هم عنوان کردیم پینترست به همان اندازه که یک شبکه اجتماعی محسوب میشود، یک موتور جستجو هم هست. کافی است در بخش جستجوی آن موضوع مورد نظر خودتان را جستجو کنید تا نتایج مرتبط به شما نمایش داده شود. به عنوان مثال قصد دارید نمونه کفش مردانه را مشاهده کنید. کافی است کلمه «کفش مردانه» را جستجو کنید.
عملکرد موتور جستجوی پینترست به این صورت است که وقتی میخواهد نتایج جستجو را به کاربران خودش نشان دهد، ابتدا سابقه او در جستجو را بررسی میکند تا ببیند کاربر به چه پستهایی علاقه دارد. همچنین پینترست تلاش میکند بهترین نتایج مرتبط با کلمه کلیدی را برای کاربران نمایش دهد.
بخش فید
بخش فید در شبکه اجتماعی Pinterest شامل Home و Following است. در بخش Home شاهد پینها یا تصاویری هستید که افراد، عنوانها و بوردهایی که دنبال (Follow) میکنید آن را ذخیره کردهاند. در بخش Home فعالیتهای اخیر شما در پینترست هم نمایش داده میشوند.
بخش هوم در شبکه اجتماعی پینترست کاملاً بر اساس علاقه و سلیقه کاربران تنظیم میشود. هر چه میزان فعالیت شما در پینترست بیشتر باشد، بخش هوم مطالب بیشتر و دقیقتری را برای شما نمایش خواهد داد. برای ورود به این بخش کافی روی دکمه Home کلیک کنید که در نوار بالایی پینترست قرار گرفته است.
بخش دیگری که در فید پینترست وجود دارد، Following نام دارد. پنترست هم مانند اینستاگرام این امکان را برای کاربران خودش ایجاد کرده است که سایر حسابهای مورد علاقه خودشان را دنبال کنند. وقتی روی دکمه Following در بخش بالایی صفحه کلیک کنید تصاویر مربوط به حسابهایی که دنبال کردهاید برای شما نمایش داده میشود.
روش دنبال کردن (Follow) یک حساب دیگر
برای دنبال کردن یک حساب که به محتوای آن علاقهمند هستید. باید ابتدا مطلب مورد علاقه خودتان مانند کفش مردانه را جستجو نمایید. یکی از پستها را انتخاب کنید و حساب مربوط به آن را دنبال کنید. برای دنبال کردن حساب کافی است روی تصویر پروفایل کلیک کنید که در کنار عکس قرار گرفته است.
سپس بر روی دکمه Follow کلیک کنید تا آن حساب را دنبال کنید و از این به بعد محتوای آن برای شما نمایش داده خواهد شد.
برای مشاهده محتوای خودتان و همچنین مشاهده افرادی که دنبال کردهاید و همچنین کسانی که شما را دنبال کردهاند، روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید که در گوشه بالای سمت راست قرار دارد تا حساب شما برایتان به نمایش درآید.
بوردها (Boards)
نقش بورد در واقع همان تختهای است که در اختیار شما گذاشته می شود تا محتوای مورد علاقه خودتان را با پونز (پین) به آن بچسبانید. هر حساب کاربری محدود به یک بورد نیست و میتواند چند بورد مختلف داشته باشد. دلیل وجود چند بورد این است که کاربران بتوانند محتوا (پینها) خود را دستهبندی کنند و به آنها نظم بدهند.
برای رفتن به بخش بوردهای خودتان کافی است حساب کاربری خودتان را باز کنید. در بالای حساب کاربری و در وسط صفحه شاهد بخشهای Boards و Pins هستید.
در صورت تمایل به اضافه کردن یک بورد روی علامت (+) در وسط بوردها کلیک کنید. در صورتی که تمایل دارید بخش بوردهای سایر کاربران را مشاهده نمایید. کافی است به حساب کاربر مورد نظر خودتان بروید تا Boards و Pins به شما نمایش داده شود.
پینها (Pins)
دنیای پینترست بر پایه تصاویر باکیفیت و زیبا بنا شده است. کاربران میتوانند تصاویر یا پینهای خودشان را بدون هیچگونه لینکی در بورد قرار دهند ولی توصیه میشود که هر پین را به وبسایت خودتان لینک دهید تا سایر کاربران در صورت تمایل به آن تصویر به وبسایت شما نیز مراجعه کنند.
در صورتی که از این روش استفاده می کنید و تمامی پینها را به وبسایت خود ارجاع دادید میتوانید حساب کاربری پینترست خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. در صورتی که به دنبال ایجاد یک حساب کسب و کار قدرتمند هستید باید هر تصویر را با لینک پین کنید و برای آن یک کپشن جذاب بنویسید.
در صورتی که میخواهید یک پین در بورد خودتان قرار دهید که توجه شما را جلب میکند، کافی است روی دکمه Save که در گوشه بالای سمت راست قرار دارد کلیک نمایید.
در صورتی که بر روی دکمه Save کلیک کنید از شما خواسته میشود که یک بورد برای آن ایجاد نمایید و تصویر را در آن بورد ذخیره نمایید. البته نام بوردهای کنونی شما هم نمایش داده میشود که در صورت تمایل میتوانید آن پین را در بوردهای فعلی خودتان هم ذخیره کنید.
در صورتی که یک تصویر زیبا در فضای وب پیدا کردید و از آن خوشتان آمد میتوانید آن را به حساب پینترست خودتان اضافه کنید. همچنین میتوانید یک تصویر از کامپیوتر خودتان هم به عنوان پین به حساب پینترست خود اضافه کنید.
برای این کار به حساب کاربری خودتان بروید. یکی از راههای اضافه کردن تصویر دلخواه خودتان از فضای وب به حساب پینترست این است که یک افزونه به نام «Pinterest save Button» روی مرورگر کروم خودتان نصب کنید و به آسانی این کار را انجام دهید.
پس از نصب افزونه مورد نظر آیکون مربوط به آن در گوشه سمت راست بالای مرورگر نمایش داده خواهد شد. حال اگر تصویری در فضای وب مشاهده کردید و تمایل به ذخیره آن در پینهای خود داشتید کافی است روی این دکمه کلیک کنید. پس از آن میتوانید تصویر مورد نظر را در بین پینهای خودتان هم ذخیره کنید.
اگر بر روی گزینه Drag and Drop or Click to upload کلیک کنید میتوانید تصویری از کامپیوتر خودتان انتخاب کنید و به پینهای خود اضافه نمایید. اگر Save from Site را بزنید کافی است لینک آن تصویر را وارد کنید تا تصویر به صورت خودکار بارگذاری شود.
فراموش نکنید که لینک وب سایت خودتان را در بخش Add a destination link بگذارید تا کاربر در صورت تمایل به سایت هدایت شود و محصولتان را خریداری کند. همچنین میتوانید در بخش Add your title عنوان تصویر را انتخاب نمایید. توضیحات تصویر را در بخش Tell everyone what your pin about وارد کنید.
چگونه یک حساب کاربری قدرتمند در پینترست برای کسب و کار خود بسازیم؟
همانطور که مطالعه کردید، شبکه اجتماعی پینترست میتواند کاربران را ترغیب کند تا محصولات یا خدمات را مشاهده کنند. مهمترین دلیل این موضوع تصاویر می باشند؛ زیرا درصد بالایی از کاربران عاشق محتواهایی هستند که تصاویر در آنها به کار رفته باشد.
از این رو کسب و کارها با استفاده از روشهای هوشمندانه میتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. پینترست به عنوان یک موتور جستجوی بصری مطرح شده است و هر چیزی بخواهید از جمله عکس ها، گیف ها و موارد دیگر در این شبکه اجتماعی یافت میشوند.
به عبارت دیگر، این پلتفرم معدن طلا برای کسب و کارهایی می باشد که با جنبههای بصری سر و کار دارند. کاربران به طور ویژه در این پلتفرم برای یافتن عکس محصولات جدید حضور دارند و همین امر سبب ایجاد ترافیک برای سایت شما میشود. در ادامه ۵ مرحله برای ساخت حساب کاربری قدرتمند پینترست مخصوص کسب و کارها ارائه میدهیم.
1. به عنوان یک برند فعالیت کنید.
اولین مرحله برای حضور در هر شبکه اجتماعی، انتخاب نام پروفایل است. پس از ایجاد یک پروفایلم مناسب، به سراغ انتخاب یک نام بروید که گویای برند شما می باشد. سپس بر روی شخصیسازی و بهینهسازی پروفایل خود تمرکز کنید.
حالا به سراغ طراحی یک کاور بورد بروید که گویای پستهای وبلاگ، گرافیک، عکس محصولات و سایر موارد مربوط به کسب و کار شما باشند. شما همیشه باید حداقل یک بورد Pinterest داشته باشید که منحصرا بر محتوای وب سایت یا کسب و کار شما تمرکز دارد.
قسمت بعدی، شخصیسازی بوردهای ویترین شماست که مستقیما در زیر نام و بیوگرافی شما نشان داده میشوند. شما میتوانید حداکثر پنج بورد برای نمایش در بالای پروفایل خودتان انتخاب کنید. سپس وقت آن رسیده عکس پروفایلتان را آپلود کنید و یک تصویر مربع ۱۶۵*۱۶۵ انتخاب کنید که عنصر اصلی آن لوگوی برندتان باشد.
اگر قصد دارید از چهره خودتان در عکس پروفایل استفاده کنید، تصویر باید شامل یک عکس حرفهای شود. بایود پروفایل خود را مانند شبکههای اجتماعی دیگر بنویسید. توصیفات بیو باید گیرا و کوتاه باشد تا کاربران را دچار سردرگمی نکند.
2. استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.
چه نوع محتوایی را میتوان در پینترست به اشتراک گذاشت؟ قبل از تصمیم گیری باید بدانید که انواع مختلفی از محتوا در پینترست مشاهده میشود. از عکس محصولات گرفته تا اینفوگرافیک ها، همگی در پینترست قابل نمایش هستند. اگر فروشگاه آنلاین دارید، باید از عکسهای باکیفیت استفاده نمایید زیرا پینترست یک موتور جستجو همچون گوگل می باشد.
نوع دیگر، تصاویر مقالاتی هستند که در وب سایت خود منتشر میکنید. اطمینان حاصل کنید که این تصاویر عمودی به خوبی طراحی شدهاند و کاربران در مشاهده آنها با مشکلی رو به رو نخواهند شد. این عکسها باید جذاب و واضح باشند تا بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
همچنین میتوانید اطلاعات ارزشمندی را از طریق طراحی اینفوگرافیکها منتشر کنید. با این حرکت یک تیر و دو نشان زده اید، از طرفی اطلاعات مفیدی در اختیار کاربرانتان گذاشته اید و از طرف دیگر، کسب و کار خود را تبلیغ کرده اید.
3. به بوردهای انجمن بپیوندید.
یکی دیگر از استراتژیهای عالی مارکتینگ پینترست که به شما کمک میکند تا محتوای شما بر سر زبانها جاری شود، عضویت و ایجاد بوردهای انجمن یا گروه است. پینترست به کاربران این امکان را میدهد تا دیگران را برای مشارکت در یک انجمن دعوت کنند و این بهترین روش برای ارائه مطالب خود در مقابل مخاطبان کاملا جدید است.
در هنگام جستجو Pinnerها، بررسی کنید کدام یک از بوردها به حوزه کاری شما مربوط میشود. پس از عضویت، در آن بوردها فعال باشید، برخی از مطالب خود را پین کنید.
4. بر روی بهینه سازی پینترست خود تمرکز کنید.
پینترست اساساً یک موتور جستجوی تصویری است، به این معنی که الگوریتم خاص خودش را دارد و قوانین بهینهسازی موتور جستجوی خاص خود را دارا میباشد. شما باید روی سئو پینترست خود متمرکز شوید و این قوانین را در پروفایل خود پیاده کنید تا شاهد افزایش رتبه خود باشید. سه مکان مختلف وجود دارد که شما باید در کل استراتژی مارکتینگ پینترست خود بر استفاده از کلمات کلیدی خود تمرکز کنید.
- پروفایل: در پروفایل خود، کلمات کلیدی را در نام و بایوتان به کار ببرید تا در نتایج جستجو ظاهر شود. حتی اگر افراد به دنبال شما نمیگردند. شما ۶۵ کاراکتر برای تکمیل نام و ۱۶۵ کاراکتر برای نوشتن بیوگرافی در اختیار دارید. پیشنهاد میکنیم به طور طبیعی از محبوبترین کلمات کلیدی در حوزه خود استفاده کنید.
- پین: حتما کلمات کلیدی مربوط به پین خود را در هر دو عنوان و شرح قرار بدهید. مانند هر نوع بهینهسازی موتور جستجو، استفاده زیاد از کلمات کلیدی توصیه نمیشود و باید به طور طبیعی در بخشی از جمله یا پاراگراف به کار برده شوند.
- در عوض، عنوان پین شما میبایست شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و کلمات کلیدی ثانویه در توضیحات استفاده شوند. این موضوع به پین شما کمک میکند تا در نتایج جستجو و همچنین پینهای مرتبط نشان داده شود.
- بورد: سرانجام، شما میخواهید مطمئن باشید که بوردهای پین شما به جای عناوین جالب و سرگرم کننده، بر روی کلمات کلیدی متمرکز شده اند. اگرچه ممکن است ایده لذت بردن با عناوین بورد پین خود را دوست داشته باشید اما سئو در اینجا بسیار مهمتر است. همچنین توضیحات بورد را اضافه میکنید تا کاربران متوجه شوند چه چیزی در بورد منتظر آنهاست. در توضیحات نیز باید از کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کنید.
5. مطالب جدید ارائه دهید.
آخرین مرحله استراتژی مارکتینگ پینترست مربوط به اشتراکگذاری مداوم مطالب تازه و جدید است. این روش باعث میشود که پروفایل و برندتان دیده شود و پینترست محتوای شما را در نتایج جستجو به نمایش بگذارد.
آیا هر روز باید مطالب جدیدی را در پینترست منتشر کنید؟ امروز ابزارهای گوناگونی در اینترنت یافت میشوند که به کمک آنها میتوانید محتواهای خودتان را زمانبندی کنید. بدین ترتیب در زمانهای مشخص و به طور منظم محتوایتان را منتشر خواهید کرد. پس از مدتی خواهید فهمید که چه زمانهایی در روز مناسب انتشار مطالب شما هستند.
6. حساب خود را در پینترست تایید کنید
یکی دیگر از روشهای خوبی که به قدرتمند شدن حسابتان در پینترست به شما کمک میکند این است که حساب خود را در تایید کنید. با تایید حساب خود در پینترست، مخاطبین شما را به عنوان یک حساب معتبر میشناسند و به شما اعتماد خواهند کرد.
تایید در پینترست کاربردی مانند تیک آبی اینستاگرام را دارد اما با این تفاوت گرفتن این تاییده در پینترست بسیار آسانتر و راحت تر است.
پینترست یک بانک خلاقیت
پینترست هم برای کاربران Android و هم IOS اپلیکیشن ارائه داده است که روش کار این اپلیکیشنها با یکدیگر تفاوت چندانی با نسخه وب این شبکه اجتماعی ندارد. اگر جز ۸۰ درصد از افرادی هستید که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم اپلیکیشنهای موبایلی پینترست را بر روی موبایل خودتان نصب و از آن استفاده کنید.
امید است که با مطالعه این مقاله به صورت کامل متوجه شده باشید که پینترست چیست و چه کاربردهایی برای کسب و کار شما دارد. آیا تاکنون از پینترست برای افزایش فروش و برندسازی استفاده میکنید؟ آیا به افزایش کاربران و فروش شما کمک کرده است؟ لطفاً نظرات خود پیرامون این شبکه اجتماعی و روش کار با آن را با ما و سایر کاربران هفتآن به اشتراک بگذارید.