تاثیر تبلیغات در اینستاگرام
برای رشد کسب و کارتان باید از تمامی فرصتهای تبلیغات در اینستاگرام استفاده نمایید تا بتوانید هم معرفی برندتان را به خوبی انجام دهید و هم ارتباط مؤثر و البته پیوستهای را با مشتریانتان برقرار کنید.
با استفاده از اینترنت و کانالهای ارتباطی مختلفی که وجود دارد، تبلیغات آنلاین با هر بودجهای و برای هر کسب و کاری به راحتی امکانپذیر است.
در میان تمامی شبکههای اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب و … ، اینستاگرام در میان مردم جهان خصوصاً ایران ، از اهمین و محبوبیت خاصی برخوردار است.
قصد داریم در این مقاله به بررسی اهمیت و تاثیر تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. بنابراین در ادامه همراه ما باشید.
چرا تبلیغات در اینستاگرام مؤثر است؟
جمعیت افرادی که در اینستاگرام فعالیت میکنند، روزانه در حال توسعه است. در سال 2017، ماهیانه چیزی حدود 800 میلیون کاربر فعال در این شبکه وجود داشت.
جالب است که شما بدانید با وجود این حجم کاربر فعال، روزانه چیزی حدود 34 بیلیون عکس در این شبکه میان کاربران به اشتراک گذاشته میشود. با وجود این آمار، به راحتی میتوان متوجه تأثیر تبلیغات شد!
از طرف دیگر با توجه به قابلیتهای اینستاگرام جهت هدفگیری مخاطبان، به تبلیغکنندگان این فرصت داده میشود که با برنامهریزی که انجام میدهند، بهترین نتیجه را از سرمایهگذاریشان در تبلیغات دریافت نمایند.
مزایا و تاثیر تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام را میتوان به نوعی، مجموعهای از تبلیغات در فیسبوک دانست. با این تفاوت که فرصتهای بازاریابی آنلاین بیشتری را در اختیار کسب و کارهایتان قرار میدهد.
در ادامه به معرفی مهمترین مواردی که موجب افزایش تاثیر تبلیغات نسبت به سایر کانالهای تبلیغاتی شده است، میپردازیم:
استفاده از گزینههای Call to Action در تبلیغات اینستاگرام
برای اثربخشی تبلیغ سرویس تبلیغ در گوگل، باید از صفحه فرود یا لندینگ پیجی استفاده نمایید، که به خوبی معرف خدمات شما به کاربران است.
اما شما با استفاده از این صفحات نه تنها باید اعتماد کاربران به برندتان را جلب نمایید؛ بلکه باید بتوانید او را به مشتری برای خود تبدیل کنید.
تبدیل کاربر به مشتری با استفاده از گزینههای CTA قابل انجام است. خبر خوب در رابطه با اینستاگرام این است که به تبلیغکنندگان این فرصت را میدهد تا با لینک کردن تبلیغشان به یک سایت خارجی، فروشگاه آنلاین، صفحه دانلود و … کاربر به مشتری تبدیل نمایند.
روشهای مختلف تبلیغات
بسته به اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟، چه مقدار سرمایه دارید؟؟ و … روش های تبلیغاتی شما متفاوت خواهد بود. اینستاگرام با ارائه 4روش مختلف تاثیرات تبلیغات را افزایش داده است.
تبلیغات تصویری در اینستاگرام
تبلیغات با استفاده از عکس شاید یکی از رایجترین گزینههایی باشد که بسیاری از افراد به سراغ آن میروند.
شما میتوانید با قرار دادن یک عکس در حالتهای مختلف مثل مربع، افقی، عمودی و تعیین یک متن جذاب، نظر مخاطبان را به خودتان جلب نمایید.
تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام
اگر به دنبال افزایش تاثیر تبلیغات هستید، استفاده از ویدئو تبلیغاتی را به هیچ وجه فراموش نکنید.
تبلیغات چرخشی (Carousel) در اینستاگرام
این نوع از تبلیغات، به ترکیبی از عکسها و یا عکس و ویدئوها می گویند که به برقراری یک رابطه تعاملی بین شما و کاربران کمک زیادی میکند.
تبلیغات استوری در اینستاگرام
اگر سرمایهگذاری در سایر روشهای تبلیغات، برای شما مشکل است، راحتترین گزینه استفاده از استوری، این قابلیت جذاب، برای تبلیغات در اینستاگرام است.
دریافت گزارش از تبلیغات
در ابتدای مقاله به این نکته اشاره کردیم که تبلیغات در اینستاگرام، بهنوعی تبلیغات در فیسبوک در نظر گرفته میشود.
چراکه تبلیغکنندگان از مزایای تبلیغ در فیسبوک بهرهمند میشوند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید از سفارشیسازی، تست A / B ، دریافت گزارش عملکرد و … برای افزایش تاثیر تبلیغات در اینستاگرام بهرهمند شوید.
رشد کسب و کار با تبلیغات
در این روش از تبلیغات، میتوانید اطمینان داشته باشید، که کسانی که به دنبال کنندگان شما اضافه شدهاند، بدون اجبار و با خواسته خودشان بوده است.
بنابراین نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما، حاکی از میزان اثربخشی تبلیغات در کاربران بوده است. شما تا کنون از کدام یک روش های تبلیغات استفاده کرده اید؟ به نظر شما تاثیر تبلیغات در اینستاگرام بیشتر است یا تبلیغ در گوگل؟