اینستاگرامر چیست و به چه کسی میگویند؟(2)
چگونه اینستاگرامر شویم؟
1. از یک تصویر شخصی زیبا برای پروفایل (به جای لوگو) استفاده کنید:
در صورتی که میخواهید به عنوان یک اینستاگرامر فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کنید باید در گام اول یک تصویر پروفایل خوب و درجه یک انتخاب کنید تا مخاطبان با چهره شما آشنا شوند و بتوانند خیلی راحت از طریق عکستان شما را پیدا و دنبال کنند. برخی از افراد تصور میکنند که برای فعالیت به عنوان اینستاگرامر باید حتماً لوگوی عالی داشته باشند، در حالی که یک تصویر شخصی زیبا و حرفهای برای پروفایل کافی است.
2. یک بیوی خوب بنویسید
مراقب بیو (Bio) خود باشید. باید سعی کنید که یک بایو اینستاگرام حرفه ای بنویسید تا مخاطب بتواند شما را بخوبی بشناسد و ترغیب شود که شما را دنبال کند. در ادامه به چند مورد از نکاتی که باید در بیوی اینستاگرام خود توجه کنید تا یک بیو حرفهای داشته باشید، اشاره شده است:
- ابتدا خیلی شفاف، ساده و راحت خودتان را برای مخاطبانتان معرفی کنید؛ چون نوشتن نام و نام کاربری هم شما را به مخاطب میشناساند و هم به سایر کاربران کمک میکند که خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه خاصی شما را بشناسند.
- از زمینه کاری و خدماتی که ارائه میدهید، صحبت کنید. بگذارید مخاطب بداند که شما در چه زمینهای فعالیت می کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه تدریس فعالیت میکنید، شغل خودتان را به مخاطبان بگویید.
- سرگرمیها، علایق، مهارتها و تخصص خود را بنویسید. گاهی مواقع مخاطبان وقتی کسی را دوست دارند، تمایل دارند که با علایق، سرگرمیها، مهارتها و تخصصهای او هم آشنا بشوند.
- اگر در یک زمینه خاص فعالیت دارید یا در پیج خود محصول یا خدمت خاصی را عرضه میکنید، حتماً آن را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید و در بیوی خود در مورد این مسئله بنویسید. در صورت امکان این موضوع را در قالب کلمه کلیدی بیان کنید تا بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد.
3. یک گوشه از بازار را برای خودتان پیدا کنید:
این را بدانید که تبدیل شدن به یک اینستاگرامر خوب به این معنا نیست که شما محبوب تمام قلبها باشید و همه شما را دنبال کنند؛ مسلم است که راضی کردن همه مخاطبان خیلی سخت و تقریباً غیرممکن می باشد.
پس چه باید کرد؟ شما باید حوزه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید یا اصطلاحاً یک گوشه از بازار را به خودتان اختصاص دهید و در آن حوزه فعالیت کنید. اگر دنبال راضی کردن همه باشید، بدون شک و قطعا ناامید خواهید شد.
به عنوان مثال اگر یک بانوی خانهدار هستید یا به آشپزی علاقه دارید، میتوانید از لحظات زندگی خودتان فیلم بگیرید و در این فیلمها نکات خانهداری و آشپزی را به مخاطبان خودتان آموزش بدهید.
یکی از مسائلی که بانوان خانهدار به صورت روزانه با آن دست به گریبان هستند این است که شام یا ناهار چه غذایی درست کنند؟ اگر شما به اندازه کافی خلاقیت داشته باشید، میتوانید به بانوان خانهدار ایدههای نو و جذاب بدهید و توجه آنها را به سمت پیج و محتوای خودتان جلب و جذب کنید. شک نکنید که در مدت کوتاهی تعداد زیادی از بانوان خانهدار شما را دنبال خواهند کرد.
4. مخاطبان هدف خود را به صورت شفاف، مشخص کنید:
یکی دیگر از مسائل مهمی که برای تبدیل شدن به یک اینستاگرامر خوشنام و حرفهای باید یاد بگیرید، پیدا کردن و شناخت مخاطب هدف در شبکه اجتماعی است. اگر بتوانید مخاطبان هدف خودتان را به صورت شفاف مشخص کنید، مطمئن باشید که خیلی سریعتر به هدف خود میرسید و گوشه بازار مد نظر شما هم خیلی زود شما را خواهند شناخت.
یکی از اشتباه برخی از اینستاگرامرها این است که فالوور میخرند و تصورشان این است با خرید فالوور میتوانند تعداد مخاطبان وفادار خود را افزایش دهند. این در حالی است که یک مخاطب باکیفیت و علاقمند از صد مخاطب بیکیفیت بهتر است و میتواند انرژی و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر به شما القا کند. بنابراین خیلی مهم است که برای شناخت مخاطبان هدفتان وقت بگذارید.
5. پیج رقبا را آنالیز کنید تا به نیاز مخاطب پی ببرید:
یکی از روشهای پی بردن به نیاز مخاطبان هدف این است که رقبای خود را شناسایی و پیج آنها را تحت نظر داشته باشید. وقتی رقبای خودتان را زیر نظر داشته باشید هم به خلاقیت آنها پی میبرید، هم میتوانید مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید و محتواهای جذابتری برای آنها تولید نمایید. از طرفی اگر دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید، باید بدانید که پیج رقبا کمک زیادی به شما خواهد کرد.
6. همیشه در محتوای خودتان هدف و درخواست اقدام داشته باشید:
اگر میخواهید مخاطب با شما همراه باشد و از این همراهی لذت ببرد، سعی کنید محتواهای خود را هدفمند و اثربخش کنید. یکی از معیارهای اثربخشی این است که مخاطب پس از برقراری ارتباط با محتوای شما باید کاری برای انجام دادن داشته باشد. یکی از مسائلی که محتوای شما را هدفمند میکند، استفاده از درخواست اقدام یا همان کال تو اکشن (CTA) در طول محتواست.
به عنوان مثال شما یک دوره افزایش اعتماد نفس دارید و در حوزه رشد اعتماد به نفس در اینستاگرام کار میکنید. اکنون میتوانید یک لایو بگذارید و در این لایو یک محتوای جالب و جذاب در مورد مزایای اعتماد به نفس در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کنید و در نهایت هم دوره خود را به مخاطبان معرفی کنید. البته برای ترغیب شدن کسانی که در لایو شرکت کردهاند میتوانید یک کد تخفیف اختصاصی به آنها بدهید.
7. برای تولید محتوای عالی برنامه ریزی کنید:
اگر میخواهید به یک اینستاگرامر حرفهای و توانمند تبدیل شوید، باید کارهای خود را با برنامهریزی و خیلی دقیق پیش ببرید. لازم است که به صورت مداوم با مخاطبانتان در ارتباط و تعامل باشید و به هیچ عنوان این نظم را به هم نزنید.
برخی از کسانی که میخواهند اینستاگرامر شوند، مدتی با تمام قوا مشغول تولید محتوا در اینستاگرام میشوند و تمام طول روز لایو و پشت میگذارند و ناگهان میروند و یک ماه هیچ خبری از آنها نیست. اگر واقعاً تصمیم گرفتهاید که اینستاگرامر شوید و به اهداف خودتان برسید، باید برنامهریزی، نظم و انضباط را سرلوحه کار خودتان قرار دهید.
8. مراقب باشید در تبلیغات زیاده روی نکنید:
یکی از اشتباهات برخی از اینستاگرامر این است که وقتی در صنعت و حوزه کاری خودشان معروف و پرطرفدار میشوند، به تبلیغات روی میآورند و سفارشهای تبلیغاتی سایر پیجها و افراد را قبول میکنند تا از این طریق بتوانند به درآمدهای خوبی برسند. این کار میتواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد؛ چون ممکن است محصولات یکی از پیجهایی که معرفی میکنید باکیفیت نباشد و وجهه و اعتبار شما را نزد مخاطبان خراب کند.
بنابراین سعی کنید در تبلیغات زیادهروی نکنید و تعداد آن را در طول روز محدود کنید. همچنین تنها از پیجهایی تبلیغ قبول کنید که معتبر و کاربلد باشند تا مخاطب شما هم پس از استفاده از محصولات آن پیجها به رضایت کافی برسد و از این طریق اعتمادش به شما هم بیشتر شود.
9. تولید محتوای ناب با موبایل را یاد بگیرید:
سعی کنید تولید محتوای ناب و درجه یک با موبایل را یاد بگیرید. برخی تصور میکنند که باید بهترین ابزارها و امکانات را داشته باشند تا بتوانند به یک اینستاگرامر توانمند و عالی تبدیل شوند. این در حالی است که با همین موبایل هوشمند هم میشود بهترین ویدیوها را تولید و منتشر کرد. کافی است فقط راهش را یاد داشته باشید.
سپردن تبلیغات به اینستاگرامرها چه مزایایی دارد؟
بسیاری از افراد برای تبلیغ کسب و کار خود از اینستاگرامرها کمک میگیرند و با تبلیغ خود در سایت آنها، خود را به مخاطبان معرفی میکنند. در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با مزایای سپردن تبلیغ به اینستاگرامرها آشنا کنیم:
- کمهزینه بودن تبلیغات توسط اینستاگرامرها: یکی از مزایای مهم همکاری با اینستاگرامرها این است که این افراد معمولاً نسبت به اینفلوئنسرها هزینههای کمتری برای تبلیغات دریافت می کنند.
- معروفیت اینستاگرامرها در صنعت خودشان: اگر میخواهید بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید، ابتدا اینستاگرامرهای فعال در صنعت کسب و کار خودتان را بشناسید و سپس تبلیغات خود را به آنها بسپارید.
- معرفی محصولات و خدمات شما به بهترین شکل: یکی از مزایای مهم و اساسی سپردن تبلیغات به اینستاگرامرها این است که افراد به فوت و فن بازاریابی در اینستاگرام وارد هستند و خیلی خوب میدانند که محصولات و خدمات شما را چگونه برای مخاطب خودشان معرفی کنند.
- هدف قرار دادن مخاطبان هدف: اگر اینستاگرامر موردنظرتان را به درستی انتخاب کنید، خیلی راحت میتوانید مخاطبان هدف خود را هدف قرار دهید و قلب آنها را به دست آورید. این در حالی است که در مورد اینفلوئنسرها معمولاً چنین اتفاقی نمیفتد.
- اهمیت دادن مخاطبان به نظر اینستاگرامرها: از آنجا که اینستاگرامرها به عنوان یک متخصص نزد مخاطبان خود شناخته میشوند، وقتی تبلیغات خود را به آنها بسپارید مخاطبان به نظر آنها احترام میگذارند و به پیج شما سر میزنند تا محصولاتتان را ببینند. اگر محصولات شما هم به قدری خوب باشد که اینستاگرامر بپذیرد برای شما تبلیغ کند.
شما هم می توانید به یک اینستاگرامر موفق تبدیل شوید
دنیای اینستاگرام، امروز پر از اینفلوئنسر و کسب و کار شده ولی هنوز که هنوز است جا برای انسانهای کاربلد، خوشذوق و متخصص در این رسانه اجتماعی وجود دارد.
اگر احساس میکنید که توانایی فعالیت مداوم و پرقدرت در اینستاگرام را دارید، خلاقیت لازم در وجودتان فوران میکند و میتوانید به یک مرجع عالی در صنعت و حوزه کاری خودتان تبدیل شوید، شما میتوانید از همین امروز شروع کنید و به یک اینستاگرامر بینظیر تبدیل شوید.
برای موفقیت در این رسانه اجتماعی، آموزش اینستاگرام کمک زیادی به شما خواهد کرد.