اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
کپشنهایی که لحن بانشاط دارند
زندهباد کسانی که طی سه ماه به هدف خود میرسند! اگر این طور نیست، برای رسیدن به هدف در سه ماهه پیشرو شوروشوق داشته باشید. شما موفق خواهید شد. #اهداف
بازیافت فقط نیاز کارخانجات بازیافتی نیست، کاری نیکو است. روز بازیافت گرامی باد ! #روز_بازیافت
شنبه گرامی باد! از شروع هفته نترسید، آن را با آغوش کاملا باز بپذیرید! کارمندان شاد، میتوانند مشتریها را شاد کنند :) #انگیزه_شنبه

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
کپشنهایی که کانال های دیگر شبکههای اجتماعی را تبلیغ میکنند
فردا ساعت ۱۱ صبح ما به صورت زنده، نکات کلیدی سخنرانی مدیرعاملمان را در حساب کاربری مان در توییتر منتشر میکنیم [رویداد صنعت] با ما در صفحه توییتر همراه باشید! لینک را می توانید در بیو مشاهده کنید.
از اینکه دیروز نتوانستید به حساب کاربری [نام شرکت] وارد شوید؛ بسیار متاسفیم. میخواهیم مشکل را برطرف و جبران کنیم. صفحه ما را در شبکه اجتماعی تلگرام دنبال کنید و رمز تخفیف را دریافت کنید.
ما و کارمندانمان در لینکداین هم فعال هستیم! ما را پیدا کنید و همین حالا نیز با ما تماس بگیرید. لینک در بیو.
درحالیکه انواع مختلف پستها در اینستاگرام را امتحان میکنید، توجه کنید که چطور انواع پستها و همینطور کپشنها چگونه عمل میکنند. اینستاگرام بههیچوجه از چگونگی عملکرد روشهای مختلف، تجزیه و تحلیلی ارائه نمیدهد. بنابراین خودتان باید بهصورت عملی آنها را مورد آزمایش قرار دهید.
سعی کنید فهرستی از این موارد را در یک صفحه گسترده برای خودتان تهیه کنید. هر پست، آدرس اینترنتی یا URL آن، زمان انتشار آن، تعداد لایکها، نظرات مرتبط با پست و انواع بازخوردهایی که از دنبالکنندگان خود دریافت کردهاید را در آن وارد کنید.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
کپشن تلگرام چیست؟
کپشن تلگرام با کپشن اینستاگرام خیلی فرقی ندارد. همان متنی که زیر تصاویر و ویدیوهای تلگرامی نوشته میشود، کپشن تلگرام نیز می باشد؛ که مانند کپشن اینستاگرام توضیحات و جزئیات بیشتری ارائه میکند تا مکمل عکس و فیلمها باشد.
معمولا کپشنهای تلگرام کوتاه نوشته میشود ولی در صورت نیاز میتوانید با استفاده از روشهای مختلف مانند استفاده از رباتهای تلگرام کپشنهای طولانی نیز بنویسید. هشتگها نیز بخشی از کپشن تلگرام را به خود اختصاص میدهند که میتوانید برای دستهبندی موضوعی یا اشاره به هشتگ خاص از آن ها نیز استفاده نمایید.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
محدودیت کپشن تلگرام چیست؟
کپشن تلگرام تا قبل از بهروزرسانیهای قبلی محدودیتهایی داشت و شما در تلگرام بهطور استاندارد نمیتوانستید کپشنهای طولانی ای را بنویسید و تنها مجاز به استفاده از 250 کاراکتر بودید. اماخوشبختانه این محدودیت در نسخههای جدید برداشته شده است.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
10 اشتباه در کپشن نویسی
1- ننوشتن کپشن
2- استفاده از “فقط اموجی” به عنوان کپشن
3- استفاده از هشتگ فقط به عنوان کپشن
4- نداشتن صدای برند
5- کپشن طولانی و کوتاه
6- کپشن توصیفی
7- خودداری از دعوت به عمل
8- شروع نامناسب
9- عدم شناخت کافی از مخاطب
10- شفاف نبودن
11- بی توجهی به مخاطبان
12- عدم استفاده از فواصل زمانی مناسب
13- عدم استفاده از دعوت به اقدام (Call to action)
14- عنوان خسته کننده و غیر جذاب
15- مداوم درباره خود نوشتن
16- رسمی نوشتن کپشن
17- بی توجهی به مخاطبان
18-استفاده اشتباه از 125 کاراکتر اولیه

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)
جمع بندی
کپشن به توضیحات متنی زیر تصاویر و ویدیوهای پست شده در شبکههای اجتماعی گفته میشود که در آن شما میتوانید جزئیات و توضیحات تکمیلی خود را منتشر کنید.
نوشتن کپشن در شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و نهتنها باعث جذابتر شدن پست شما میشود، بلکه کمک میکند تا بهتر دیده شوید و مخاطبان تعامل بیشتری با شما داشته باشند.
برای نوشتن یک کپشن خوب باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و تلاش کنید ایده هایی را در سر داشته باشید. استفاده از هشتگ، شکلکها و CTA میتواند باعث جذابتر شدن کپشن های شما شوند.
نکته مهمی که در نوشتن کپشن باید توجه کنید این است که در درجه اول مخاطب را در نظر بگیرید و چیزی بنویسید که کاربران با آن ارتباط برقرار میکنند.
هیچوقت، امکانات اینستاگرام را دست کم نگیرید. درست است که کپشن نویسی کار بسیار دشواری به نظر نمیآید، اما بسیاری از افراد همین کار ساده را هم نمیتوانند به درستی انجام دهند. باهوش باشید و از این بستر به درستی استفاده کنید.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (4)