اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (2)
6- کپشن باید شامل فراخواندن به عمل/ کال تو اکشن (CTA) باشد.
بهترین روش برای افزایش احتمال به اشتراک گذاشته شدن پست اینستاگرامیتان و همراه کردن دنبالکنندگان، استفاده از بعضی کلمات فراخوان عمل در کپشن عکسها است. استفاده از این فراخوانها، مردم را به جای اینکه منفعلانه فقط پستها را ورق بزنند، نگاه کنند و عبور کنند، به انجام کاری فرا میخواند.
به عقیده هاباسپات استفاده از این فراخوانها در توییتر بیشتر از استفاده از اسمها و صفتها و میزان به اشتراک گذاشتن پستها را شدیدا افزایش میدهد. این واقعیت حتی میتواند درباره اینستاگرام هم درست باشد.
سعی کنید کپشن خود را هدفمند به پایان برسانید. از حرفهایی که زده اید نتیجه بگیرید و در نهایت با یک فراخوان مناسب و جذاب کاری کنید مخاطبان بازخورد مورد نظر شما را ارائه کنند و اقدامی که مدنظر شما است را انجام دهند.
استفاده از Call To Action اهمیت زیادی دارد؛ چرا که باعث میشود نه تنها فالوئرهای شما مخاطب قرار داده شوند و احساس ارزشمند بودن داشته باشند، بلکه کمک میکنند مشارکت بیشتری داشته باشند.
برای مثال شما ممکن است از این عبارات استفاده کنید: «اگر برایتان جالب بود دوبار ضربه بزنید (در اینستاگرام همان کار لایک کردن را انجام میدهد.» یا « حتی شما هم میتوانید داستانتان را در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید».
برای مثال در اینجا چند ایده برای ترغیب دنبالکنندگان به انجام کاری را میتوانید مشاهده کنید.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (2)
هدایت کاربران به لینک بیو
نکته مهم در این بخش این است که از لینکهای کوتاهتر که شامل کدهای رهگیری UTM هستند استفاده نمایید. به این ترتیب میتوانید حجم بازدید کاربرانی را که از طریق صفحه اینستاگرامتان هدایت شدهاند را ببینید.
یک سوال بپرسید
افراد را به نوشتن تجربیاتشان در قسمت نظرات و کامنت ها تشویق کنید. شما ممکن است از تجربیات آنها برای شکل دادن و پیشرفت راهبرد اینستاگرام خودتان بهره بگیرید و یا حتی محتوای جدیدی به ذهنتان برسد. برای افزایش مشارکت و لذت دنبالکنندگانتان به نظرات کاربران خود پاسخ دهید و یک مکالمه دوطرفه ایجاد کنید.
از کاربران بخواهید دوستانشان را تگ کنند
دنبالکنندگانتان را تشویق کنید که برای به اشتراکگذاشتن پست شما با دوستانشان آنها را تگ کنند.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (2)
از افراد بخواهید وارد رقابت شوند
برگزاری رقابت برای افزایش مشارکت کاربران و نمایش برندتان در اینستاگرام روش بسیار فوقالعادهای است. از مردم برای ارسال تصاویرشان دعوت کنید و آنها را با استفاده از یک هشتگ در کپشن پستتان تگ کنید. قوانین رسمی مسابقه را برای علاقهمندان در کپشن پستتان لحاظ کنید و حتی در قسمت بیو هم لینک آن را قرار دهید.
7- تعداد هشتگها را به چهار عدد محدود کنید
یک هشتگ اینستاگرامی عملکردی مشابه به هشتگ توییتری یا فیسبوکی دارد و گفتگوهای کاربران مختلف را به یک جریان متصل میکند. تا زمانی که حساب کاربری شما در اینستاگرام، عمومی (Public) است، هر کاربری که آن هشتگ را جستجو کند ممکن است پست اینستاگرامی شما را پیدا کند.
هشتگها برای مرتبط کردن کاربرانی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند بسیار سودمند هستند و اینکه چه کسانی درباره موضوع، اتفاقات، برندها و نظایر آنها یکسان صحبت میکنند و علاقهمند هستند. همچنین هشتگها برای افزودن نکات جالب و بعضی شوخیهای خاص به پستتان بسیار مناسب می باشند.
از هشتگها به صورت محدود استفاده کنید. برخی از کاربران اینستاگرام برای جذب دنبالکنندگان بیشتر، پستهای حاوی زنجیرهای از هشتگهای قابلجستجو را ارسال میکنند.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (2)
اما حقیقت این است که این کار شبیه ارسال نوعی هرزنامه برای دنبالکنندگان به نظر میرسد. اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید مردم متوجه میشوند و این اصلا برای شما و پیجتان جذاب نیست.
پس هشتگها را به سه یا چهار عدد محدود کنید. بهخاطر داشته باشید که اگر به استفاده از هشتگها تمایلی ندارید، هیچ اجباری برای استفاده از آنها نیست. برای نوشتن یک کپشن بینظیر همیشه هم نیازی به هشتگ ندارید و استفاده از هشتگها امری ضروری و قطعی نمی باشد.
از هشتگ ها در انتهای کپشن پستتان استفاده کنید
اگرچه عبارت هشتگ شده بهراحتی در یک جمله جا میگیرد؛ ولی بهتر است هشتگها را در انتهای کپشنتان فهرست کنید. به این ترتیب آن قسمت از کپشن شما که بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرد در ابتدا ظاهر میشود و این کار، می تواند کپشن شما را کاربرپسندتر میکند.
بهعلاوه، اگر کپشن شما آنقدر طولانی است که بریده میشود، هشتگهایی که کاربران را به هم مرتبط میکنند (و شاید هم موجبات نارضایتی آنها را فراهم کند) مخفی خواهند شد.
میدانید که اینستاگرام به شما ایده خواهد داد که کدام هشتگها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. زمانی که پست جدیدی آماده میکنید و علامت هشتگ را با عبارتی ناتمام در کنارش جستجو و تایپ میکنید، اینستاگرام هشتگهایی را بر اساس میزان محبوبیتشان به شما پیشنهاد میدهد.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام (2)